Recensie: Suzanna Esther – Wervelstof

Wat leuk om weer een boek van Suzanna Esther te mogen voorzien van een recensie, Hierbij mag ik afwijken van mijn eigen opbouw van een recensie, ik ga het boek namelijk op de volgende punten bekijken want dit is mij door de schrijfster gevraagd. Schrijfstijl, plot, uitwerking van het verhaal, psychologie en de cover en presentatie. Ik zal achter ieder kopje zetten hoeveel sterren het voor mij waard is.

  1. Schrijfstijl;****

De schrijfstijl is prettig om te lezen, er zijn geen ingewikkelde zinnen met veel komma’s. Het merendeel van de hoofdstukken is in de eerste persoon geschreven en tien hoofdstukken zijn ik de derde persoon geschreven om een duidelijke scheidslijn aan te geven tussen de personages. Die tien hoofdstukken zijn ook korter van stof dan de andere 26. De ik-vorm wordt regelmatig afgewisseld door dialogen die het verhaal ondersteunen en meer spanning geven.

  1. Plot;****

Het plot is heel helder, het verhaal is chronologische opgebouwd met een aantal flashbacks.

  1. Uitwerking verhaal;****

Het verhaal loopt goed door en er is op sommige momenten spanning te voelen al zitten er op een aantal plekken wat losse eindjes die misschien dieper uitgewerkt hadden kunnen worden. Al kun je dat ook zien als dat je als lezer scherp houdt. Het einde is niet het einde wat je zou verwachten, het had voor mij ook iets krachtigs om zo te durven eindigen

  1. Psychologie;***

Wat betreft dit psychologie zit er soms wel wat spanning in, al is dit een rot onderwerp om te beoordelen. Het verhaal geeft de spanning tussen de twee personages en hun verleden mooi weer. 

  1. Cover en presentatie.*****

Na het boek te hebben gelezen zie ik steeds meer in de cover, de grijze achtergrond zorgt ervoor dat de vrouw met haar rode jurk krachtig naar voren komt. De titel is afgedrukt in ongeveer dezelfde kleur als de jurk van de vrouw hierdoor wordt het een rustig geheel en springt het lichaam van de vrouw er mooi uit.

Wervelstof is een mooi verhaal om te lezen omdat het voorstelbaar is hoe Suzan worstelt met het gevoel wat ze heeft voor Steve en de innerlijke strijd die ze af en toe voert tijdens haar verblijf bij Steve. De aan- en afstotingskracht van dezelfde eigenschappen in één persoon zijn hier mooi weergegeven. Dit geldt ook voor de twee kanten van Steve, aan de ene kant ontzettend lief en aan de andere kant soms driftig. Een heerlijk boek om te lezen. Sterren geven doe ik eigenlijk niet toch krijgt Wervelstof 4 sterren oftewel een dikke acht!

Plaats een reactie